Friday, June 19, 2009

Congratz Jat!

''Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku. Sahabat yang baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas mati. Kuhulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang. Semakin ramai sahabat aku semakin percaya diri. Aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur baiknya dalam suka dan duka. Jika aku dapat aku ingin setia padanya..''
- Imam Syafie -


Jat, kte nak tulis kisah hang ni..mnta izin ye,kiki..

Hari ni aku gembira sangat. Akhirnya doa kami semua termakbul...Jat, kita akan bersama meredahi onak duri ni,hehe.. Aku pasti doa yang paling bersinar2 disisi Allah ialah doa ibumu Jat..doa ibu bapa takkan disia-siakan Allah!

Aku sangat bersyukur..sebab aku ingat hanya aku yang bersedih tapi sebenarnya semua sahabat2 lain juga turut bertungkus-lumus menolong.. Ada yang tolong buat surat rayuan, ada yang translatekan, yg emelkn n printkn surat, yg bagi emel kat Prof.Nik, yg mnta tolong senior, yg guna lembaga pengarah, yg tolong topupkn, yg nak wat petisyen bantahan, yg bagi semangat, yg jadi tourism guide ke Pandan Indah (cm tw je ni..hehe..) dan segala2 yg terdaya, sowy klw xtulis kt cney..

Jat, ayah kite yg tolong lukiskn map Pandan Indah ckp congratz kat hg.. dy kate ni kene wat kenduri kat sane nnt ni..hahaha..

Teringat mse kat DQ.. Ukhuwah itulah kenangan paling manis namun ia juga adalah yang paling pahit bila aku ke tempat lain.. Rasa cm tak sanggup nak menghadapi perpisahan lagi.. plg sedih berpisah dengan ANIQ.. Aniq, syair Imam Syafie kt atas tu bila pertama kali kte bace, kte teringat muka Aniq.. Terima kasih kerana bg kte rse kemanisan ukhuwah, kte tak pernah terfikir akan begitu mempercayai orang luar..

Indahnya ukhuwah..
Dikala lupa ada yang mengingati,
Dikala tersilap ada yang menasihati,
Di dunia jasadnya menemani,
Di kubur nanti pasti doanya mengiringi..

1 comment: